اجتماعیحوادث

۹ درصد افراد مسموم با الکل در خوزستان جان باختند

خبرمهم: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۹ درصد از افرادی که در اسفندماه به دلیل مسمومیت الکلی به مراکز درمانی استان خوزستان مراجعه کردند، جان باختند

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم، در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته ۶۷۳ بیمار با مسمومیت مشروبات سمی الکلی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کرده‌اند که ۹ درصد از این افراد جان خود را از دست دادند.

وی ابراز خشنودی کرد و افزود: کادر درمانی علوم پزشکی با اقدامات مناسب درمانی شامل دیالیز، موفق به حفظ جان ۶۱۰ تن از این بیماران شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: این در حالی است که بهترین آمار کل دنیا در این خصوص بیش از ۱۰ درصد است.

احسان پور به مسئله مصرف مشروبات الکلی تقلبی اشاره کرد و افزود: در نقاط مختلف کشور در همین دوره، با مراجعه تعداد کمتری از این بیماران که طبیعتاً فشار کمتری به سیستم درمان وارد می‌کند، آمار فوت بیش از ۱۵ درصد داشته‌اند که البته این آمار مطابق با استانداردهای بین المللی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اگرچه فوت حتی یک نفر از عزیزان هم‌وطن تأثیر برانگیز است ولی با این وجود تلاش بی‌دریغ کادر درمان استان خوزستان ستودنی است به خصوص در شرایطی که هم‌زمان ویروس کرونا مراکز درمانی را به خود مشغول کرده بود.

وی به ادامه روند مراجعه‌کنندگان مسموم اشاره کرد و گفت: همچنان روزانه حدود ۱۳ مراجعه‌کننده به دلیل مسمومیت با این مشروبات وجود دارد.

احسان پور خبر داد: تاکنون ۶۸۶ مورد مراجعه‌کننده به مراکز درمانی استان داشته‌ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص جان‌باختگان این حادثه ابراز تأسف کرد و گفت: تاکنون ۶۳ تن از عزیزانمان را با این نوع مسمومیت از دست داده‌ایم./مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا