حوادث

لحظه مواجهه هولناک و اتفاقی طبیعتگرد ایرانی با ۲ پلنگ!+فیلم

خبرهای فوری: آرمان مکنونی طبیعت گرد و عکاس، در صفحه اینستاگرامش ویدئویی خیره کننده در عین حال هولناکی از مواجهه اتفاقی اش با دو پلنگ در دل طبیعت یه اشتراک گذاشته است.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرهای فوری، او با انتشار این ویدئو در صفحه اینستاگرامش نوشته است:

اینطوری شروع شد که:
بهادر زنگ زد گفت اخر هفته هستی بریم برای دیدن حیات وحش، منم گفتم هستم.
‌ ‌
با ۴ ساعت رانندگی از تهران رسیدیم به مسیرای خاکی و بعد حدود نیم ساعت ماشین رو رها کردیم و با کوله پشتی راه افتادیم.
ارتفاع مسیر نه اونقدر زیاد بود که هوا خنک باشه و نه اونقدر کم که بتونیم تو سایه حرکت کنیم و آفتاب هیچ نیتی برای کوتاه اومدن نداشت! روی یک یال حدود ۱۰ کیلومتری با فراز و فرود پیمایش شروع شد.
بعد از چند ساعت وارد جنگل شدیم و با کشیدن توری استتار دورمون خیلی آروم ناهار خوردیم و کمی استراحت کردیم.
دم غروب تا جای ممکن پوشش های استتارمون رو قوی کردیم و بدون صحبت کردن وارد مناطق تُنُک شدیم.
‌ ‌
۶ نفر بودیم و نیت اصلیمون دیدن خرس بود و یه مه رقیق بخاطر ضعیف کردن عمق دید، شرایط رو کمی خطرناک کرده بود.
زمین، زمین حریف بود (حیوانات) تو شرایطی که قدرت بینایی، شنوایی، بویایی، تهاجم و فرارش از ما قوی تر بود. ولی ما می خواستیم قبل از اینکه اونا متوجه حضورمون بشن پیداشون کنیم.
قسمت منطقی ذهنم دائم پیغام میداد دوربینت دستت باشه ولی اونیکی دستت رو از چاقوت بر ندار. و احتمال قوی همسفر ها هم احساس مشابهی داشتند.
‌ ‌
حدود ۵۰۰ متر تو شیب ملایم و یال کوه نیم خیز اومدیم. بهادر بخاطر آشنایی بیشترش و توضیحات تلفنی که از یک عزیز مسلط به منطقه گرفته بود نفر اول می رفت و با دقت سعی می کرد چیزی از چشمش دور نمونه و من سعی می کردم نفر آخر مراقب اطراف باشم.
بخاطر دید ضعیفمون تو مه می تونست هر اتفاقی تو لحظه بعد بیافته.
روی یه یال سوار شدیم و اگه خطی حرکت می کردیم فقط یک سمت رو می تونستیم رصد کنیم.
ریتم حرکت گروه رو تغییر دادیم. بهادر رفت سمت چپ و من سمت راست. به حدی فاصله گرفتیم که …

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۶ دیدگاه ها

1. سلام و خسته نباشید شاهد هم دارین واسه این وقایعی ک تعریف کردین😅😅😅😅 در اخر هم نوشته تنها گردی ینی هیچ شاهدی هم نداره……………….. چهار قلاده خرس یییییییییییییییییییییییی

والا

1. سلام بزرگوار،تشریف بیاریدسیسخت هم درخدمتتون باشم وهم شاهکارهای خداوند روازنزدیک وباهم تماشاکنیم.هم دوستان محیط زیست وهم مردم شهرم نسبت به صدق گفتارم مطلعند، طرزنوشتن خبرباعث دیدمنفی واحیاناشکارپلنگهادرهنگام مواجهه میشدکه به اینخاطرنوشتم غلونکنید،پلنگ ایرانی یکی ازبی آزارترین حیوانات درمواجهه باانسانه واکثرادرصورت مواجهه باانسان فرارمیکنه.من بخاطرزندگی درارتفاعات وپژوهش درکوهستان زیادبااین مواردسروکاردارم.ضمن اینکه خرس وپلنگهادرباغات شهرم رفت وآمدمداوم دارن.مادرون منطقه حفاظت شده دنازندگی میکنیم.متشکرم بخاطرپیامتون ودرصورت تمایل میتونید به این ایمیل شماره واتساپ بدیدتابراتون عکس وکلیپ ازمنطقه ارسال کنم.این ایمیل درخدمت تمامی مردم کشورم جهت حفاظت ازطبیعت وحیات وحش کشورمه

[email protected]

2. سلام
    خسته نباشید
    خیلی عالی بود.تصاویر آن قدر واضح بود که باورم نمی شد.چون تصاویری که تاکنون از چنین مواجهه ای از دیگران دیده بودم خیلی کوتاه و با فاصله زیاد بود.خوشحالم که نسل این جانور هنوز در طبیعت ایران منقرض نشده است.
    دست تون درد نکنه.خدا قوت.شاد و تندرست باشید.

3. خیلی خنده دارنوشته اید،شخصاعلاوه براینکه درمحاصره چهارقلاده خرس قرارگرفته ام،درمدت چندساعت بادوراس پلنگ تنومندترازاینهابرخوردچهره به چهره داشته ام ، فقط پلنگ نریکی ازناخنهاش توبازوم فرورفت.اونم پلنگ دناکه نعره ش موبه تن آدم سیخ میکنه حرکات اینهااصلاتهاجمی نیست وهیچ صحنه دلخراشی هم درکلیپ نیست.اکنون هم بعدازسه سال هروقت بخوام سری بهشون میزنم وازصداشون میفهمم خطرتهدیدم میکنه یانه.بعنوان یه تنهاگردفقط گزافه گویی دراین خبرمیبینم