حوادث

حادثه قطارمشهد-یزد به خوبی مدیریت شد

خبرمهم: وزیر کشور گفت: با هماهنگی‌های لازم بین مسوولان خراسان جنوبی و استان یزد، حادثه قطار مشهد - یزد در همان ساعت اولیه به خوبی مدیریت شد.

 وزیر کشور گفت: با هماهنگی‌های لازم بین مسوولان خراسان جنوبی و استان یزد، حادثه قطار مشهد – یزد در همان ساعت اولیه به خوبی مدیریت شد.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم،  احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان طبس در جمع خبرنگاران افزود: تا این جای کار از نظر مدیریت بحران اقدامات مدیریتی به خوبی انجام شده و اما در مورد علل این حادثه مطالبی مطرح است و برآوردهایی وجود دارد که علل دقیق این حادثه توسط کمیسیون مدیریت سوانح کشور در حال بررسی است.

وی ادامه داد: همچنین اطلاعات فنی از طریق شاهدان عینی در حال جمع آوری است.

وزیر کشور عنوان کرد: اعلام قطعی علت حادثه توسط کمیسیون سوانح وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن اعلام خواهد شد و به نظر می‌رسد اعلام آن زیاد طول نکشد.

وحیدی با اشاره به اینکه تلاش‌ها برای بازگشایی خطر ریلی مسدود شده در حال انجام است تا عبور و مرور مردم دچار مشکل نشود، اضافه کرد: پیش‌بینی کارشناسان این است که تا امشب خط ریلی بازگشایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان طبس با حضور مسوولان استانی برگزار شد و دستگاه‌های متولی گزارش‌های لازم را ارئه کردند و مشکلات مطرح شده مورد بررسی قرار گرفت.

ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ خردادماه)، هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، پنج واگن از خط خارج شد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۸۷ مصدوم این حادثه به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند و حال عمومی اکثر آنان خوب است.

وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز (چهارشنبه) برای بررسی حادثه خروج قطار مسافری از ریل در محل حادثه حاضر شدند و سپس برای بررسی روند درمان مصدومان در بیمارستان طبس حضور یافتند.

استاندار خراسان جنوبی و مسوولان استانی نیز از صبح امروز به منظور بررسی حادثه و رسیدگی به مصدومان در شهرستان طبس حاضر شدند.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد./جمهوری اسلامی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا