حوادث

آئین‌نامه‌های نظام مهندسی باید به روز رسانی شود

خبرمهم: عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه متروپل، گفت: لکه سیاهی بر دامن جامعه مهندسی است که سازه‌ای این چنین فرو بریزد و جامعه مهندسی ایران را زیر سوال ببرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه متروپل، گفت: لکه سیاهی بر دامن جامعه مهندسی است که سازه‌ای این چنین فرو بریزد و جامعه مهندسی ایران را زیر سوال ببرد.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم،  حجت الاسلام سید محمد آقامیری‌ امروز _ سه‌شنبه، دهم خردادماه_ در شصت و هفتمین جلسه شورای علنی شهر اسلامی تهران، در واکنش به سخنان حمزه شکیب، سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که به منظور ارائه گزارش در خصوص ایمنی ساختمان‌های شهر تهران در صحن شورا حاضر شد، اظهار کرد: از سازمان نظام مهندسی توقع می‌رود که یک کمیته حقیقت‌ یاب در این خصوص تشکیل داده و گزارشی فنی و تخصصی در رابطه با آن را به مردم ارائه کند.

وی با اشاره به اتفاقی که در متروپل رخ داد، تاکید کرد: لکه سیاهی در دامن جامعه مهندسی است که سازه‌ای این چنین فرو بریزد و جامعه مهندسی ایران را زیر سوال ببرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تذکرات خود را برشمرد و گفت: بخشی از آئین نامه‌ها در نظام مهندسی باید به روز رسانی شود و به اطلاع مهندسان برسند؛ همچنین باید به موضوع مجری ذی صلاح توجه شود، چراکه متروپل مجری ذی‌ صلاح نداشته است؛ از سوی دیگر در نظام مهندسی، آئین نامه مدونی در طراحی سازه‌های جدید نداریم و مهندسان مشاور با نظرات خود ساخت و ساز می‌کنند.

آقامیری افزود: شتاب توسعه در کشور با محوریت پول و سرمایه، باعث کاهش ایمنی می‌شود و رفتارهای برخی کارفرمایان سرکوب‌گرانه است که متروپل نمونه بارز آن است./ایمنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا