حوادثسیاسی

توضیح شهردار تبریز درخصوص برکناری خود

خبرمهم: شهردار برکنارشده تبریز ضمن تشریح دلایل برکناری خود اعلام کرد: چهار تن از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از همان بدو قبول این سمت، در زمینه انتصابات نفراتی را به بنده معرفی می کردند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، عباس رنجبر روز شنبه پس از جلسه استیضاح خود در جمع خبرنگاران، افزود: البته باید اعلام کنم که ۹ نفر دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر به هیچ عنوان چنین درخواست هایی از من نداشتند، اما چون بنده اهل این کارها نبودم، تسلیم نشدم و تاوان آنرا امروز دادم «چون مبارزه با فساد تاوان دارد».

وی با تاکید بر اینکه حق و حقوق مردم قابل معامله نیست، اظهار داشت: ادامه کار با این شورا به هیچ عنوان ممکن نبود، اما من اگر در خود توانایی نمی دیدم، به هیچ عنوان نامزد شهرداری نمی شدم.

رنجبر ادامه داد: اگر حداقل پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر با بنده همراه بودند قطعا ادامه می دادم اما چنین احساسی نداشتم و چون به استعفا هم اعتقاد ندارم، جلسه استیضاح را ترجیح دادم.

وی با بیان اینکه تنها ظرف ۲۹ روز از قبول سمت شهرداری با سئوال های مختلف اعضای شورا مواجه شدم، گفت: این فرآیند جای سئوال داشت و چون مبارزه با فساد در بدنه شهرداری را کلید زده بودم، این مخالفت ها علیه من آغاز شد.

رنجبر ابراز امیدواری کرد خروجی تصمیمات شورای اسلامی شهر تبریز به نفع شهروندان و توسعه شهر باشد ضمن اینکه اعضای شورای تبریز باید بدانند که اداره شهر بدون آرامش ممکن نیست.

به گزارش ایرنا، «عباس رنجبر» شهردار تبریز که هشتم شهریور ماه امسال توسط اعضای شورای اسلامی شهر به این سمت انتخاب شده بود، امروز در جلسه فوق العاده توسط آنان از کار برکنار شد تا شهردار این کلانشهر تنها پس از ۱۷۰ روز از سمت خود کنار برود.

در جلسه امروز شورای شهر تبریز، روح الله رشیدی، احد صادقی، محمدحسن اسوتچی و غلامرضا احمدی به استیضاح و برکناری شهردار تبریز، رای مخالف و ۹ عضو دیگر رای موافق دادند.

 برکناری شهردار تبریز در فضای مجازی و بین مردم بازتاب های گسترده ای داشته و شهروندان تبریز نسبت به این اقدام شورای اسلامی شهر انتقاد کرده اند./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. شهرداری تبریز با اجرای طرح تک قطبی سازی خدمات فضای سبز شهری موجب نابودی دهها شرکت خدماتی شد و همه خدمات فضای سبز را به یک شرکت که توسط چند تن از بازنشستگان شهرداری ایجاد و سهام ان اجباری به کارکنان شهرداری فروخته شد و سرمایه بزرگی جمع اوری شده و کمر همه شرکتهای خدماتی را در دم شکستند ، این عمل مصداق بارز تخلف از قانون است و تاکنون هیچ کسی برخورد نکرده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا