استانیحوادثقم

اطفاء حریق مجتمع مسکونی در پردیسان قم

خبرمهم: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از اطفاء حریق مجتمع مسکونی در پردیسان خبر داد و گفت: از شهروندان خواهش می‌کنیم هیئت‌مدیره مجتمع‌های مسکونی را وادار کنند سیستم‌های اعلام حریق و امکانات اطفاء حریق را در مجتمع‌های مسکونی قرار دهند.

کریمی، ابعاد حریق مجتمع مسکونی در میدان شهدای فردو واقع در پردیسان را تشریح کرد و اظهار داشت: رأس ساعت ۷ و ۷ دقیقه با اعلام آتش‌سوزی به مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم، ۷دستگاه خودرو عملیاتی به محل حادثه اعزام شد.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم، وی علاوه بر ۷ دستگاه خودروی عملیاتی بزرگ تجهیزات اعزام‌شده، سایر تجهیزات را نیز بیان کرد و افزود: علاوه بر ۷ دستگاه خودرو عملیاتی، خودروهای نردبان بالابر نیز به همراه ۳۰ آتش‌نشان به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: با توجه به این‌که طبقه پنجم دچار حریق شده بود، نیروی‌های آتش‌نشان هم از طریق نردبان و هم از طریق راه‌پله اقدام به لوله‌کشی کرده و وارد فاز عملیاتی شدند.

وی تصریح کرد: تیم‌های جستجو ساکنین ۴۸ واحد مسکونی در این بلوک را به‌صورت تک‌واحد از محل حادثه خارج کرده و به محل ایمن منتقل کردند، خوشبختانه این حریق مصدوم و فوتی نداشته و به واحدهای مجاور سرایت نکرد.

کریمی با ابراز تأسف از عدم امکانات اطفاء حریق در ساختمان خاطرنشان کرد: متأسفانه این ساختمان فاقد سیستم‌های لوله‌کشی جعبه F و کپسول‌های آتش‌نشانی بود و تنها امکانات این ساحتمان سیستم کشف حریق بود که در آغاز آتش‌سوزی به صدا درآمده و ساکنین را در لحظات ابتدایی آتش‌سوزی مطلع کرده بود.

وی از اطفاء کامل حریق خبر داد و تأکید کرد: حریق به‌طور کامل اطفاء شده و کارشناسان علت‌یابی در محل حضور دارند و از شهروندان خواهش می‌کنیم هیئت‌مدیره مجتمع‌های مسکونی را وادار کنند سیستم‌های اعلام حریق و امکانات اطفاء حریق را در مجتمع‌های مسکونی قرار دهند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا