حوادث

برخورد پراید با شتر در گنبدکاووس چهار مصدوم برجا گذاشت

خبرمهم: برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با یک نفر شتر در کیلومتر پنج راهی اینچه برون به گنبد، چهار سرنشین این خودرو مصدوم شدند.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس شامگاه پنجشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: در این سانحه رانندگی چهار سرنشین این خودرو که عضو یک خانواده بودند مصدوم شدند که با تلاش نیروهای جمعیت هلال احمر و همراهی اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی گنبدکاووس اعزام شدند.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم، اصغر نودهی افزود: “صفرمحمد، هادی و محمد بازیار و حمیده ارمشی” چهار مصدوم این سانحه هستند که توسط هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس اعزام شدند.

ظرفیت بالای گلستان در پرورش شتر و استقرار مراکز نگهداری و چرای این دام در مجاورت معابر فرعی مناطق شمالی این استان موجب افزایش برخورد خودروهای عبوری با این حیوانات و بروز تلفات رانندگی شده است.

شترهای سرگردان در جاده‌های مناطق شمالی گلستان به سبب نداشتن شب رنگ یا شب نما در ۲ ماه گذشته با برخی خودروهای عبوری برخورد کردند که در نتیجه آن پنج نفر کشته و سه نفر نیز زخمی شدند.

گفته می شود این شترها به عنوان عامل سانحه، فاقد شب‌رنگ یا شب نما بودند که این موضوع  امکان رویت آنها در شب توسط رانندگان از فاصله دور را  سخت می کرد.

پرورش شتر جزو مشاغل سنتی مردم گلستان به خصوص ترکمن‌های ساکن نوار شمالی استان در شهرستان‌های گمیشان، بندرترکمن، گنبدکاووس، آق قلا، مراوه‌تپه و کلاله است که با وجود برخورداری از اقلیم خشک، نیمه خشک به سبب همجواری با مراتع غیر مشچر شمال استان از مناطق مناسب پرورش این دام اهلی محسوب می شوند.

به گفته مدیران حوزه دام جهادکشاورزی گلستان، هم اکنون این استان افزون بر هزار و ۵۰۰ پرورش دهنده شتر دارد که با سرپرستی یک ساربان در قالب گروه‌های ۵۰ تا ۱۰۰ نفره در مراتع حاشیه بیابان‌های نزدیک روستاها به چرا می‌پردازند.

شترداری هر چند حرفه ی پرسودی محسوب می شود اما در سال های اخیر به چالش جدی ایمنی راه های گلستان تبدیل شده است.

شترهای سرگردان در جاده‌های استان به خصوص در شب که امکان تشخیص و مشاهده آن برای رانندگان دشوار می‌شود، سبب بروز برخورد یا واژگونی خودروها و در نهایت مرگ یا زخمی شدن سرنشینان خودرو می گردد که این مشکل با برنامه ریزی و بهره گیری از ظرفیت های قانونی قابل حل است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا