حوادث

جزئیات مرگ گنده لات های ترسناک ایران / از اصغر خارجی تا وحید مرادی

خبرمهم: فرقی ندارد بزن بهادر باشی یا لات مجازی، وقتی وارد این راه شدی به سختی می‌توانی از آن خارج شوی و عاقبت بیشتر افرادی که پا به عرصه لات بازی گذاشته‌اند، مرگ است.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم، روز سیزدهم شهریور مردم مهرشهر در تماس با پلیس از عربده کشی پسر جوانی در محله حسین آباد خبر دادند. ماموران گشت کلانتری ۲۲ مهرشهر به محل حادثه رفتند و با شرور محله که به « کلاغ مهرشهر » معروف بود روبرو شدندپسر جوان با قمه به جان خودرو‌های عبوری افتاده و در حال تخریب آن‌ها بود، ماموران، متهم که مرتضی جعفری نام داشت را مهار کردند، اما در همان حین تیری از سمت مامور به او شلیک می‌شود که باعث مرگش شد. سردار محمدیان رئیس پلیس البرز علت این حادثه را سهوی دانست و گفت: تیر هنگام جدل به صورت سهوی از اسلحه مامور خارج و به متهم خورد و باعث مرگش شد.
به بهانه حادثه مهرشهر کرج و مرگ اراذل و اوباش این شهر، نگاهی به عاقبت مهمترین اراذل و اوباش و لات‌های دو دهه اخیر داشته است که در ادامه می‌خوانید.
فرقی ندارد در آتش سوزی کشته شوی، بالای دار بروی یا درگیری بمیری و حتی در خواب در زندان جانت را بگیرند؛ انتهای لات بازی نزاع، قتل، قصاص یا مرگ است. به قول بسیاری از آن‌ها اگر پا در راه شرارت گذاشتی، یا کشته می‌شوی یا می‌کشی که در هر دو صورت بازنده اصلی خودت خواهی بود.
در این میان البته اراذل و اوباش شناخته شده‌ای هم وجود دارند که تریلی نامشان را نمی‌کشد، اما یا اعدام شدند یا کشته و هیچ‌کدام دعای عاقبت بخیری پدر و مادر را نتوانستند به دست بیاورند. این افراد که بعضا قتل هم انجام داده‌اند، مانند وحید مرادی خیلی زود در زندان از سوی مخالفانش در دعوای گروهی کشته شدند.

اصغر خارجی، کلکسیونر جرم و شرارت

یکی از مجرمانی که کلکسیون جرایم را در پرونده خود دارد و هیچ جرمی نیست که نکرده باشد و جزو اراذل و اوباش دهه ۸۰ بود، اصغر نصیری معروف به اصغر خارجی است. از او به عنوان اعجوبه لاتی در فضای مجازی یاد می‌کنند، اما او یکی از مجرمانی بود که در خلاف، جزو معدود مجرمینی بود که ترس از خلاف یا نزاع نداشت.
این اراذل و اوباش که در آن زمان جزو اراذل سطح یک تهران بود، سرقت‌های خاص شگردش بود. جواهرات‌ فروشی‌ها و فروشگاه‌های کیف و  کالا‌های لوکس کلکسیونردار‌ها را هم در کمتر از ۵ دقیقه خالی می‌کرد. او نیمی از عمرش را در زندان سپری کرد و از ۱۴ سالگی با بزن بهادری در کانون اصلاح و تربیت برای خودش نامی فراهم کرد.
این اراذل که به واسطه کارهایش نفر اول لیست دستگیری اراذل و اوباش در طرح‌های دوره سردار رادان بود، توانست یکی دوبار قبل از دستگیری فرار کند، اما سرانجام در ۲۸ سالگی دستگیر شد و به زندان رجایی شهر منتقل شد. اصغر خارجی که کابوس مردم جنوب شهر و پلیس بود سرانجام در دهم مرداد سال ۸۵ در حالیکه روی تختش در زندان خواب بود با ضربات چاقو به قتل رسید. نوچه‌ها و رفقای اصغر خارجی بعد از دستگیری او از ترس دستگیری راهی شمال شده و در انفجار گاز ویلا جانشان را از دست دادند.

مهدی سیاه کشته شده در زندان

سنی نداشت، اما بزن بهادر محله فلاح بود و همه او را قبول داشتند. از بچگی معروف شده بود به مهدی سیاه، انواع شرارت‌ها را انجام داده بود و در اول جوانی به لیست اراذل و اوباش سطح یک تهران راه یافته بود و پلیس در به در دنبال او بود.
اولین جرمش را در ۹ سالگی انجام داد و همکلاسی اش را با چاقو مجروح کرد. نام او خیلی زود سر زبان‌ها افتاد و محله فلاح تبدیل به جولانگاه شرارت‌های او شد. هر روز تعداد شکایت‌ها از نزاع‌ها و درگیری‌های او با اهالی بالاتر می‌رفت تا اینکه در لیست ۳۰۰ اراذل سطح یک تهران قرار گرفت، او دستگیر و به رجایی شهر منتقل شد، این شرور در زندان نزدیک به ۵۰ درگیری ایجاد کرده بود و در آخر در دی ماه سال ۸۹ در سن ۲۴ سالگی در زندان از سوی افراد ناشناس کشته شد.

پلیس علی مطلب را کشت

مردادماه سال ۸۶ در جریان طرح دستگیری اراذل و اوباش پلیس متوجه شد “علی-ح” معروف به علی مطلب شرور محله هاشمی بار دیگر شرارت‌ها و اقدامات مجرمانه خودش را آغاز کرده است. بررسی‌ها نشان می‌داد مطلب سرکرده باندی مخوف است که معروف به یاکوزا هستند چرا که روی بدن خود علائم یاکوزا‌ها را خالکوبی کرده اند.
اعضای این باند علاوه بر اعمال خلاف عفت عمومی و عربده کشی از سرکردگان توزیع مواد مخدر هم بودند. ابتدا یکی از اعضا در محله شریعتی با مواد مخدر دستگیر شد، اما خبری از علی مطلب در تمام مخفیگاه‌ها نبود. پلیس با پیگیری اطلاعاتی متوجه شد شرور سطح یک، قاچاقچی مواد مخدر و از مجرمان تحت تعقیب در محله اکباتان مخفی شده است. شامگاه ۱۵ مرداد وقتی پلیس قصد داشت علی را دستگیر کند، این شرور روی پلیس آتش گشود و ماموران هم به ضرب گلوله او را به قتل رساندند.

مصطفی بختی آدم کشت، قصاص شد

اواخر اسفندماه سال ۹۳ بود و همه آماده استقبال از عید نوروز بودند. خودرو دو جوان مقابل دکه‌ای در محل سراج توقف کرد تا پسر اهل محله خزانه سیگار بخرد، همان که پسر جوان از خودرو پیاده شد با مصطفی بختی ، شرور سراج چشم در چشم شد و درگیری آن‌ها بالا گرفت، پسر ۲۷ ساله در یک چشم بهم زدن با چاقو شاهرگ پسر غریبه را می‌زند و از محل فرار می‌کند.
ساعتی بعد پسر مجروح می‌میرد و اراذل محله سراج به اتهام قتل تحت تعقیب قرار می‌گیرد. سه ماه بعد مصطفی دستگیر و مشخص می‌شود او از اراذل و اوباش محله سراج است که بسیاری از جرایمش عربده کشی، نزاع و قدرت نمایی است.
این اراذل و اوباش در مورد علت قتل گفت: با مقتول چشم در چشم شدم، من او را نمی‌شناختم، اما در محله ما بود و من بزرگ محله بودم، وقتی با من درگیر شد چاقو را به سمتش پرت کردم به شاهرش خورد و فوت کرد. این شرور که به خاطر جای چاقو روی صورتش به صورت زخمی مشهور بود، در زندان رجایی شهر اعدام شد.

وحید مرادی از لات مجازی تا کشته شدن در زندان

بدون شک جنجالی‌ترین لات دهه ۹۰ کسی نیست جز وحید مرادی، فردی که فیلم‌های رجز خوانی اش در هر پیج اینستاگرام و داخل گوشی‌ها وجود داشت. مرادی ۴۳ ساله که چندین سابقه دستگیری به علت شرارت داشت، هر روز در فضای مجازی مشهور‌تر می‌شد تا اینکه ۲۶ اردیبهشت ۹۷ خبری منتشر شد مبنی بر اینکه وحید مرادی دوستش را در ولنجک کشته و فرار کرده است. چند روز بعد پلیس رد وحید مرادی را در غرب کشور زد و موفق شد قبل از خروج از کشور او را دستگیر کند.
با دستگیری وحید مرادی او به تیتر اول رسانه‌ها و فضای مجازی تبدیل شد. همه از او می‌نوشتند و لقب عقاب را به او می‌دادند. او از قتل گفت و بعد از تحقیقات مقدماتی به زندان رجایی شهر رفت، اما در دعوایی که در هواخوری آغاز و بعد به سلول‌ها کشیده شد با تیزی به قتل رسید و پرونده لات بازی و زندگی اش همزمان بسته شد. /رکنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا