حوادث

دستبرد به صرافی ها تا رسیدهای جعلی و سرقت با لباس پاکبانی!

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم، در سه عملیات رعدآسای پلیسی که برای دستگیری سارقان و کلاهبرداران در مشهد انجام شد، عاملان تعداد زیادی از سرقت های مشهد دستگیر شدند.

دستبرد به صرافی ها 

فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح این عملیات ها به خراسان گفت: در پی دستبرد سارق یا سارقان به چند صرافی و زعفران فروشی در هسته مرکزی شهر که به دلیل بافت فرسوده آن، از شگرد سوراخ کردن دیوار و پشت بام استفاده شده بود، گروه ویژه ای از نیروهای تجسس کلانتری شیرازی مشهد با فرماندهی سرهنگ برزنونی (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.  سرهنگ حسین دهقان پور افزود: بررسی های میدانی بیانگر آن بود که سارق یا سارقان با دستبرد به دو صرافی و زعفران فروشی، مبالغ زیادی ارزهای خارجی دلار،  یورو      وهمچنین زیورآلات را به همراه مقادیری زعفران در حالی سرقت کرده اند که مالک یکی از صرافی ها کلید گاوصندوق را نیز در مغازه اش پنهان کرده بود اما سارق با یافتن کلید گاو صندوق همه سرمایه و اشیای با ارزش را به یغما برده بود. به همین دلیل گروه ویژه تجسس پس از ردزنی های اطلاعاتی و کنکاش های پلیسی، موفق شدند با استفاده از آثار به جا مانده از سارق، مخفیگاه وی را در انتهای جاده سیمان و درون یک پاتوق آلونک گونه شناسایی کنند. مقام ارشد انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: ماموران کلانتری شیرازی مشهد با کسب مجوزهای قضایی و در یک عملیات سریع و هماهنگ، سارق ۲۳ ساله را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. سرهنگ دهقان پور اضافه کرد: این سارق معتاد که سوابق کیفری نیز دارد در حالی به سرقت از صرافی ها و زعفران فروشی اعتراف کرد که در بازرسی از مخفیگاه وی بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اموال سرقتی کشف و ضبط شد. وی گفت: سارق مذکور با استفاده از یک تیشه دیوار و پشت بام مغازه ها را سوراخ می کرد و به سرقت هایش ادامه می داد که در عملیات ماموران انتظامی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

سرقت با لباس پاکبانی! 

رئیس پلیس حافظان امنیت مشهد همچنین در تشریح پرونده سارقان قطعات و لوازم خودروهای پارک شده گفت: همزمان با افزایش دستبرد سارقان به خودروهای پارک شده در مناطقی از رضاشهر مشهد، بلافاصله جلسه تجزیه و تحلیل کارشناسی جرم با هدایت و نظارت سرگرد کسروی (رئیس کلانتری نجفی) تشکیل شد و گروه مشترکی از نیروهای تجسس و گشت انتظامی به بررسی تخصصی این سرقت ها پرداختند. سرهنگ حسین دهقان پور ادامه داد: تحقیقات میدانی، نیروهای ویژه کلانتری را به سوی دو جوانی سوق داد که با لباس پاکبانی در محیط جغرافیایی ارتکاب جرم تردد داشتند. بنابراین دو جوان مذکور زیر ذره بین بررسی های غیرمحسوس قرار گرفتند تا این که مشخص شد آنان در سرقت های مذکور نقش دارند.
به همین دلیل آنان در اوایل بامداد و هنگامی که با ترفند نظافت کوچه و خیابان، رینگ و لاستیک یک دستگاه پراید سفید رنگ را باز کرده و داخل خودروی خودشان قرار داده بودند، به محاصره پلیس درآمدند و دستگیر شدند. رئیس پلیس مشهد با اشاره به اعترافات متهمان افزود: بررسی ها نشان داد دو جوان مذکور هنگامی که مشغول نظافت کوچه ها بودند، دسته چوبی جارو را به خودروهای پارک شده می کوبیدند که اگر دزدگیر خودرو به صدا درنمی آمد بلافاصله چرخ های خودرو را باز می کردند و سپس با دستبرد به صندوق عقب، اموال سرقتی را به درون خودروی پراید خودشان منتقل می کردند. به گفته سرهنگ دهقان پور، در بازرسی از یک ساختمان در حال ساخت در بولوار رضوی، اموال سرقتی زیادی از قبیل رینگ و لاستیک و قطعات و لوازم خودرو کشف شد که دو جوان سارق، در آن ساختمان پنهان کرده بودند تا در فرصت مناسب به مکان دیگری انتقال دهند. وی اضافه کرد: بررسی های بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.

کلاهبرداری با رسیدهای جعلی

فرمانده انتظامی مشهد در ادامه این گفت وگو  به ماجرای نخ نمای کلاهبرداری با رسیدهای جعلی اشاره کرد و گفت: با آن که پلیس بارها درباره این گونه کلاهبرداری ها به شهروندان هشدار داده است که به رسیدهای بانکی در گوشی های همراه اعتماد نکنند اما باز هم متاسفانه تعداد زیادی از شهروندان به راحتی طعمه کلاهبرداران می شوند. وی به دستگیری یکی از کلاهبرداران حرفه ای از طریق رسیدهای بانکی جعلی توسط نیروهای ورزیده کلانتری سپاد مشهد اشاره کرد و گفت: به دنبال گزارش هایی از سوی کسبه محلی مبنی بر این که فردی پس از خریدهای میلیونی، پرداخت وجه خرید را از طریق تلفن همراه انجام داد اما رسید بانکی خرید او جعلی بود، نیروهای انتظامی برای دستگیری کلاهبردار مذکور وارد عمل شدند. وی تصریح کرد: با توجه به افزایش کلاهبرداری با این شگرد از کسبه خیابان کشاورز، گروه تخصصی از افسران زبده تجسس با فرمانده مستقیم سرگرد عامری (رئیس کلانتری سپاد) عملیات های غیرمحسوس اطلاعاتی را ادامه دادند تا این که در یک عملیات هماهنگ و برق آسا، متهم را شناسایی کردند و به دام انداختند. سرهنگ دهقان پور خاطرنشان کرد: متهم مذکور به کلاهبرداری از طریق رسیدهای بانکی جعلی اعتراف کرد که بررسی ها در این باره ادامه دارد.به گزارش اختصاصی خراسان، رئیس پلیس مشهد در پایان ضمن قدردانی از عوامل انتظامی کشف جرم و فرماندهی کلانتری های مذکور، از شهروندان نیز خواست برای پیشگیری از جرم به توصیه های پلیس توجه بیشتری داشته باشند و خودروها یا محل کسب خود را به لوازم ایمنی و امنیتی مجهز کنند. /خراسان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا