حوادث

بی آبرو شدن دختر تهرانی با انتشار اطلاعات محرمانه اش در اینستاگرام

خبرمهم: دختر تهرانی در اینستاگرام بی آبرو شد.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم،  مزاحم اینترنتی در اینستاگرام شناسایی شد دختر جوان پس از اینکه اطلاعات محرمانه اش پخش شده بود از پسر مورد علاقه خود شکایت کرد.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی که در اینستاگرام ایجاد مزاحمت می‌کرد خبر داد.

سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران عنوان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و در اظهارات خود کتباً عنوان داشت؛ چند روز پیش فردی با هویتی معلوم که قبلاً با یکدیگر بصورت اینترنتی آشنا شده بودیم و پس از مدتی به مشکل برخوردیم و برای بنده ایجاد مزاحمت کرد.

رئیس پلیس غرب استان تهران ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های صورت گرفته و با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با بررسی اطلاعاتی و تخصصی، موفق به شناسایی متهم در یکی از روستا‌های رباط کریم شدند و در نهایت طی یک اقدام پلیسی و هماهنگی با مرجع قضایی، اقدام به دستگیری متهم نموده و اظهارات وی را ثبت نمودند.

این مقام انتظامی تشریح کرد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شده بود که پس از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و در اظهارات خود عنوان کرد بله قبول دارم بنده بعلت دوستی صمیمی که با شاکیه داشتم از کلیه اطلاعات شخصی او با خبر بودم و زمانی که با یکدیگر به مشکل برخوردیم اقدام به گذاشتن اطلاعات شخصی وی در فضای مجازی نمودم.

وی در ادامه افزود: متهم پس از اعتراف به بزه ارتکابی خود اظهار پشیمانی نمود و در نهایت پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی گردید.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این باره باید بدانید که قانون‌گذار ساکت نمانده است و اگر فردی از اطلاعات خصوصی افراد سوء استفاده کند و آن را از طریق خدمات رایانه‌ای منتشر کند، طبق قانون جرایم رایانه‌ای مصوب سال ۱۳۸۸، به مجازات خواهد رسید.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران بیان داشت: طبق ماده ۱۶ این قانون: «هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگران را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال، یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد».

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در ماده ۱۷ این قانون آمده است: «هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.» بنابراین اگر فردی دچار چنین مشکلی شد باید به دادسرا مراجعه و از فرد مورد نظر شکایت کند.

وی از هموطنان درخواست کرد: ازآنجایی‌که همکاران بنده به صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان می‌باشند، لذا هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید./رکنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا