حوادث

کارمند داروخانـه قاتل خانم دکتر بود

خبرمهم: کارمند داروخانه وقتی نتوانست بدهی‌اش را به خانم دکتر بدهد در اقدامی هولناک او را به قتل رساند، اما شکایت مادر مقتول ماجرای قتل را لو داد.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم،  سه‌شنبه هفته گذشته گزارش ناپدید شدن زن ۶۳ ساله‌ای به کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد. مادر این خانم دکتر که به‌همراه وکیلش به اداره پلیس رفته بود گفت: دخترم داروخانه دارد. او بعد از فوت شوهرش تنها بود چرا که فرزندانش برای کار و تحصیل به کانادا رفته‌اند. روز شنبه آخرین بار با دخترم صحبت کردم و دیگر از او خبر ندارم یکی از کارمندانش در داروخانه مدعی شد، پیامی از دخترم فرنگیس دریافت کرده با این مضمون که او مجبور شده زودتر از موعد مقرر به کانادا برود.

او ادامه داد: فرنگیس قرار بود برای دیدن بچه‌هایش به کانادا برود، اما این موضوع برایم عجیب بود که چرا دخترم بدون خداحافظی از من رفته با این حال حرف کارمندش را باور کردم تا اینکه نوه‌ام دیروز با من تماس گرفت و گفت هرچه به مادرش تلفن می‌زند او جواب نمی‌دهد و آن زمان بود که متوجه شدم دخترم به کانادا نرفته است. از شنبه گذشته کسی او را ندیده و نه تلفن‌هایش را جواب می‌دهد و نه اینکه در خانه را باز می‌کند.

جسدی در چمدان

بدنبال این شکایت، تحقیقات به دستور بازپرس مصطفی واحدی آغاز شد و بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی پایتخت راهی خانه این دکتر داروساز و صاحب داروخانه شدند. آن‌ها ابتدا با خودروی خانم دکتر در پارکینگ مواجه شدند، اما وقتی داخل خانه رفتند متوجه بوی تعفن شدیدی شدند که تمام خانه را پر کرده بود.

کارآگاهان در جست و جوی منشأ بوی تعفن بودند که در اتاق خواب با مقدار زیادی لباس کنار تخت مواجه شدند با کنار زدن لباس‌ها به یک چمدان بزرگ رسیدند. در بازرسی چمدان آن‌ها با جسد خانم دکتر در حالی مواجه شدند که به‌صورت مومیایی پیچیده شده بود.

با کشف جسد و گزارش این خبر به بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم و پزشکی قانونی راهی محل شدند. در تحقیقات مشخص شد که عامل جنایت، دست به سرقت اسناد، گوشی تلفن همراه و پول‌های مقتول زده است.

پزشکی قانونی زمان قتل را شنبه شانزدهم اسفند اعلام کردند. در گام بعدی آن‌ها به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت پرداختند و دوربین‌ها نشان می‌داد که عصر روز جنایت مردی حدوداً ۵۰ ساله وارد خانه مقتول شده و بعد از ساعتی هراسان و سراسیمه از خانه خارج‌ می‌شود.

تصویر مرد میانسال به همسایه‌ها نشان داده شد و آن‌ها مدعی شدند که او یکی از کارمندان داروخانه فرنگیس به نام بهمن است؛ این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد بهمن همان مردی است که به خانواده مقتول گفته فرنگیس به کانادا رفته است.

ادعای عجیب

با به دست آمدن این سرنخ‌ها به دستور بازپرس جنایی، بهمن بازداشت شد. او در تحقیقات گفت: فرنگیس از من خواسته بود ۸۰۰ هزار دلار برایش بیاورم تا برای بچه‌هایش که در کانادا زندگی می کنند، ببرد. شنبه به خانه مقتول رفتم و دلار‌ها را به او داده و به خانه برگشتم و از جنایت هم بی‌خبر هستم، حتی از مقتول پیامکی دریافت کردم که نوشته بود باید به کانادا برود و ایران را ترک می‌کند.

اعتراف به جنایت

باتوجه به اظهارات متناقض مرد میانسال، به دستور بازپرس مصطفی واحدی، او در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد.

مرد میانسال که ابتدا منکر جنایت بود، در مقابل مدارک پلیسی ۲۴ ساعت پس از دستگیری به قتل اعتراف کرد.

او گفت: مدت هاست که در داروخانه خانم دکتر کار می‌کنم و چند وقتی می‌شود که با او وارد سرمایه‌گذاری دارو‌های داروخانه شدم؛ اما بعد از مدتی من بدهکار شدم و توانایی پرداخت بدهی‌ام را نداشتم. خیلی سعی کردم بدهی‌ام را بدهم، اما موفق نشدم. روز حادثه هم به خانه‌اش رفتم، اما وقتی صحبت به بدهی رسید، چون ناتوان از پرداخت آن بودم در یک لحظه تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم. زن میانسال را خفه کرده و جسدش را داخل چمدان قرار دادم. می‌خواستم آن را از خانه خارج کنم، اما در چمدان جا نشد. کلی لباس روی جسد ریختم تا در فرصتی مناسب آن را خارج کنم که دستگیر شدم. بعد از قتل هم از گوشی خانم دکتر برای خودم پیام فرستادم با این مضمون که باید به کانادا بروم. خانم دکتر می‌خواست برای دیدن بچه‌هایش به آنجا برود و خانواده‌اش این موضوع را می‌دانستند برای همین این ترفند را به کار بردم و بعد هم به دروغ ماجرای ۸۰۰ هزار دلار را گفتم تا مطمئن شوند که او به خارج رفته و بهانه‌ای برای حضورم در خانه داشته باشم.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت گفت: با اعتراف متهم میانسال به جنایت او در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار داده شد و تحقیقات ادامه دارد./ایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا