حوادث

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع سیل مجدد در گلستان

خبرهای فوری: بارش شدید باران ناشی از فعالیت سامانه سرد در هفته آینده و همچنین به راه افتادن روان آب ناشی از ذوب شدن برف ارتفاعات، احتمال به راه افتادن سیل مجدد در استان را افزایش خواهد داد.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرهای فوری، مدیرکل هواشناسی گلستان گفت که با ورود سامانه بارشی جدید به استان وقوع سیلاب در این خطه شمالی کشورمان از هفته آینده محتمل است.

نوربخش داداشی عصر امروز سه شنبه مبنی بر احتمال وقوع سیلاب ناشی از تاثیر سامانه بارشی جدید که هم اکنون در راه گلستان است، اظهار داشت: با توجه به میزان بالای بارندگی و قطعی بودن پدیده روان آبها ؛ وقوع سیلاب بویژه در نقاط مستعد استان محتمل است.

وی خاطرنشان کرد: مطابق پیش بینی ها بارش های جدید که از هفته آینده آغاز می شود در ارتفاعات گلستان حداکثر ۱۰۰ میلی متر و در مناطق پایین دست و دشت به ۵۰ میلی متر خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: اوج فعالیت این سامانه و بارش باران شدید از عصر یکشنبه تا دوشنبه شب آینده است و پس از آن این سامانه بامداد سه شنبه ۲۷ فروردین از استان خارج خواهد شد.

وی افزود: وزش شدید باد و رعد و برق از دیگر پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی در استان گلستان است.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: یکی از ویژگی های فعالیت این سامانه، گستره بارندگی آن در همه نقاط استان به صورت مستمر و مداوم است که تاثیر آن را بیشتر می کند.

[irp posts=”14462″ name=”ژاپنی‌ها چگونه سیلاب را کنترل می‌کنند؟”]

داداشی به رشد تدریجی دمای استان در هفته جاری اشاره کرد و ادامه داد: گلستان در روز جمعه ۲۳ فروردین گرمای ۳۰ درجه را نیز تجربه خواهد کرد که این افزایش دما موجب ذوب شدن برف ارتفاعات و تشدید روان آبها خواهد شد.

وی بیان کرد: بارش شدید باران ناشی از فعالیت سامانه سرد در هفته آینده و همچنین به راه افتادن روان آب ناشی از ذوب شدن برف ارتفاعات، احتمال به راه افتادن سیل مجدد در استان را افزایش خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: با توجه به ظرفیت انباشته رودخانه ها و سدهای استان و اشباع زمین از جذب آب، بارش باران و حرکت روان آب جدید می تواند موجب بروز مشکل شود که تاکید داریم مسوولان آب منطقه ای از هم اکنون نسبت به کنترل آب سدها و دیگر تمهیدات، اقدامات لازم را انجام دهند.

داداشی گفت: اکنون گلستان تحت تاثیر سامانه ناپایدار است که امشب /سه شنبه/ از منطقه خارج و تا روز جمعه جوی آرام همراه با افزایش دما بر گلستان حاکم می شود. /عصر ایران

[irp posts=”14410″ name=”تخلیه ۲۱۰ روستای خوزستان / آسیب به ۶۲ هزار واحد مسکونی”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا