حوادث

سناریوی دو برادر برای سرقت از خانه دکتر

خبرهای فوری: خدمتکار نمک‌نشناس وقتی صاحبخانه برای تعطیلات عید به سفر رفت با همدستی برادرش نقشه دستبرد به گاو صندوق را اجرا کرد اما تیزهوشی مرد همسایه آنها را لو داد.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرهای فوری، چند روز قبل، مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از سر و صداهای مشکوکی خبر داد که از خانه همسایه شان به گوش می رسید. او گفت: همسایه مان پزشک است و برای تعطیلات نوروز به استرالیا سفر کرده است. اما  صداهای عجیبی مثل کار با دستگاه برش از خانه اشان به گوش می رسد.

بدنبال این تماس بلافاصله ماموران کلانتری ۱۰۳ گاندی وارد عمل شده و با حضور در  محل  متوجه صدای دستگاه هوابرش  شدند. باتوجه به اینکه صاحب خانه  حضور نداشت،این احتمال از سوی ماموران مطرح شد که خانه  دکتر مورد سرقت قرار گرفته است.

دستگیری هنگام سرقت

ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی وارد خانه شدند. به محض ورود ماموران، دو سارق که در حال سوراخ کردن گاوصندوق خانه دکتر بودند، تصمیم به فرار گرفتند. سارقان قصد داشتند از پنجره آشپزخانه فرار کنند که توسط ماموران کلانتری بازداشت شدند.

سرهنگ فرهاد حیدری، رئیس پلیس کلانتری ۱۰۳ گاندی در تشریح این خبر گفت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد دو سارق برادر هستند و یکی از آنها کارگر خانه دکتر بوده که با همدستی برادرش نقشه سرقت را طراحی کرده است. با انتقال متهمان به کلانتری تحقیقات از  آنها و بررسی سوابقشان ادامه دارد.

 گفت و گو با  خدمتکار سارق

مرد جوان نه سابقه کیفری دارد و نه معتاد است اما برادر بزرگترش که هم سابقه کیفری دارد و هم اعتیاد او را وسوسه کرد تا نقشه سرقت را بکشد.

چه شد که تصمیم به سرقت گرفتید؟

برادرم به هروئین اعتیاد دارد. البته چندین بار هم به خاطر ارتکاب جرم و کارهای خلاف به زندان افتاده است.
طراح این سرقت هم برادرم بود. در واقع پیشنهاد سرقت را  او به من داد.

چه شد که برادرت پیشنهاد سرقت را مطرح کرد؟

از  وقتی فهمید  دکتر می خواهد به استرالیا برود و خانه خالی است،  زیر پایم نشست و گفت الان بهترین فرصت برای سرقت است.

از کجا می دانستی که دکتر  می‌خواهد به سفر برود؟

من ۶ سال به عنوان خدمتکار در خانه دکتر کار می کردم. برای همین به تمام جزئیات خانه آشنایی داشتم. می دانستم چقدر پول و طلا داخل خانه است و گاوصندوق در کجا جاسازی شده است. حتی مدل گاوصندوق را هم می دانستم و تقریبا کل نقشه را داشتم. کلید خانه هم در دستم بود و بدون آنکه سیستم‌های امنیتی به صدا دربیاید می توانستیم این کار را انجام دهیم.

 کلید خانه را دکتر به تو داده بود؟

نه. او هیچ وقت کلید خانه اش را به من نمی داد.  من در هفته چند بار به خانه دکتر می آمدم و کارهای خانه و خرید‌ها را انجام می دادم.

پس کلید از کجا آوردی؟

یکی از روزهایی که به خانه دکتر رفته بودم، بدون اینکه او متوجه شود کلید را برداشتم و به بهانه ای از خانه خارج شدم. بعد سریع از روی  کلید یک یدک ساختم و خیلی سریع برگشتم تا کسی متوجه نبود کلید نشود.

چقدر سرقت کردید؟

اصلا به آنجا نرسید. در حال باز کردن گاوصندوق با دستگاه هوابرش  بودیم که ماموران را بالای سر خودمان دیدیم. البته یک هفته قبل از این سرقت بعد از رفتن دکتر به خانه اش رفتم و لپ تابش را سرقت کردم که آن را به یک مالخر به قیمت خیلی کم فروختیم.

شغل برادرت چیست؟

کارش باطری سازی است. اما کارهای خلاف هم انجام می دهد. /ایران

[irp posts=”13836″ name=”نقشه عجیب مهندس آی تی برای سرقت از بانک”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا