اجتماعی

ماجرای مسافر و راننده اسنپ چه بود؟/ دعوا وسط بزرگراه؛ آشتی با اهدای کتاب

خبرهای فوری: دعوای یک راننده اسنپ و مسافر او که زن جوانی بود وسط بزرگراه به اندازه‌ای بالا گرفت که راننده، دختر را همانجا پیاده کرد و پس از چند روز به قوه قضاییه رسید و بعد مجلس آشتی‌کنان با اهدای کتاب‌های مذهبی و اخلاقی برگزار شد تا کار به جاهای باریک نکشد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، درست یک ماه پس از آنکه  اخبار پربازدیدی درباره حجاب در دانشگاه هنرهای زیبای تهران بر سر زبانها افتاد، بار دیگر خبری مرتبط با حجاب ترند کاربران ایرانی توئیتر شد.

این بار خبرها درباره ماجرای برخوردی بین راننده و مسافر یک تاکسی نت مشهور بود.

قصه از آن قرار بود که زن جوانی به نام «پویه نوریان» سوار تاکسی اسنپ شده و وقتی راننده به او درباره حجابش تذکر داده، با راننده به جر و بحث پرداخته است. راننده که نامش عابد است هم او را وسط بزرگراه پیاده کرده و گفته: حالا که بی حجابی، خودت به خانه برگرد!

خانم مسافر هم حرف گوش می کند و خودش به خانه برمی گردد و وقتی به خانه می رسد، اسم و شماره پلاک و عکس راننده را در توییترش منتشر می کند و شرح ماوقع می دهد. اقدامی که بلافاصله با اعتراض شرکت اسنپ و راننده مزبور روبرو می شود.

البته ماجرا به اندازه ای مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت که به فاصله یکی دو روز اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه درباره آن واکنش نشان داد و گفت: هر آنچه منتشر شده در فضای مجازی بوده و گزارش‌هایی که در این فضا منتشر شده از سوی راننده به صورت شفاف بیان نشده که آیا گردانندگان اسنپ وی را حذف کرده یا محدودیتی در این باره اعلام نشده است.

شکایت اسنپ هم ناگهان با عذرخواهی و پشیمانی مسافر تاکسی همراه بود. به طوری که بلافاصله بعد از چند ساعت، شرکت اسنپ اعلام کرد از شکایت خود صرفه نظر کرده است چون مسافر تاکسی عذرخواهی کرده و پشیمان است!

این پشیمانی و عذرخواهی هم بلافاصله با واکنش مقامات قضایی همراه شد و بالاترین مقام رسانه ای قوه قضاییه یعنیغلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا بار دیگر درباره این ماجرا واکنش نشان داد و گفت: ما این روزها شاهد رفتار برادر عزیز راننده‌ای بودیم که احساس مسئولیت کرد در برابر یک عمل ناهنجار امر به معروف کند و اقدام او چقدر اثربخش بود که شرکت مزبور و خود فرد وقتی اعلام کرد خود را مقید به دستاوردهای جامعه می‌دانم.

پایان این ماجرای عجیب که معلوم نیست چرا بدون تنبیه راننده ای که دختر جوانی را وسط بزرگراه رها کرده، تمام شد، در یک اداره دولتی گذشت. جایی که مسافر و راننده تاکسی اسنپ با هم دیدار و کتابهای مذهبی و اخلاقی رد و بدل کردند. البته برخی از شبکه های اجتماعی نوشتند مکان دیدار آنها با توجه به تزیینات این دفتر، یکی از اماکن مربوط به قوه قضاییه بوده است.

ظاهرا همه چیز به خوبی و خوشی تمام شد. /خبرآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام راننده خواسته مشهوربشه این کاروکرده راننده که مسئولیت سوارکردن زن وبچه مردم راداردبه هیچ اعنوان حق نداردمسافرخودراکه ان هم یه دخترباشدخارج ازمقصدپیاده کندراننده زشتترین اشتباه راکرده اگراتفاقی برای ان دخترخانم میافتدراننده مجازات میشددرچنین شرایطی راننده موظف است مواردرابه شرکت اسنب گزارش دهدنه اینکه خودش اقدام کندمن خودم راننده مسافربرعمومی بودم برای یه کارنامه گرفتن ازهفت خان رستم ردشدیم سوپیشینه وعدم اعتیادونامه ازاگاهی مخله وازمایش سلامت وداشتن گواهینامه پایه ۲. تاتونستیم کانامه بگیریم ولی اسنپ هرکی ازراه میرسه استخدام میکنه این دیگه معلوم اکثررانندگان اسنپ بوظیفه خودواردنیستندودخترمردم رابین راه پیاده میکنندچنین راننده ای نبایدمسافرکشی کند.

    1. ایا شمایى که این همه ادعا دارى وقتى مسافرى را کنار خیابون میبینى راهنما میزنى یا یهو میپیچى کنار خیابون و نظم را بهم میریزى؟ متاسفانه بیشتر رانندگان تاکسى زرد ادمهاى کنار خیابون را مثل اسکناس میبینن

      1. درپاسخ به نظردوستمان که لازمه یه توضیخاتی بدم که شایدخیلیهااگاهی نداشته باشندراننده بایدبه وظایف خودومسافربایداگاهی داشته باشه اکثررانندگان اژانسهاواسنپ وتپسی وشخصیها هرکدام یه ماشین میخرندمی افتنددنبال مسافر ۱_اولامسافری که زنگ میزنه به اسنپ یااژانس ان راامن میدونه که مسافررابه مقصدخواهدرسانداگرمسافری خطاکرداول شرکت مذکوریامدیراژانس مربوطه رابایددرجریان بزاره وقرارباشه مسافردربست رادربین راه بیندازندبیرون درجامعه هرج. ومرج میشه واژانسهابایدتعطیل کنند.وماشین مسافرکش بایدتابلووبرچسب داشته باشه تاازدورشناخته شودکه اگرمسافری بارغیرقانونی داشته باشددامن راننده رانگیرند.۲_راننده بایدبیمه مخصوص مسافرداشته باشه خدای نکرده اگه به مسافراتفاقی افتدبیمه پرداخت کندراننده نره بخوابه زندان. بیمه۲۰درصددبابت مسافربری درون شهری ازراننده دریافت میکنه وبیمه مسافرهم طبق کارت ماشین پرایدباراننده۴نفروسایرماشینهاطبق همون کارت که تعدادمشخص پرداخت میکنه وبنده هم وقتی یه مسافرخانم رابین راه پیاده کرده بودخیلی ناراخت شدم .

  2. سلام
    کار شما رسانه ای ها خیلی زشت هست که هر جور دوست دارید می نویسید و قضاوت می کنید.
    چرا از قانون اشتباه نمیگویید که اگر پلیس یا هر مرجع دیگر این خانم بی حجاب رو توی ماشین میدید ماشین رو توقیف و راننده رو جریمه میکنه.
    چرا با خود بی حجاب هنجار شکن برخورد نمی کنند؟
    من هم اگر جای راننده بودم به جای اینکه بدوم دنبال پلیس امنیت اخلاقی و ترخیص ماشین یا التماس کردن که تورو خدا ماشین من رو نخوابونین این منبع درآمد من هست، همون جا پیاده اش میکردم.
    شما رسانه ای ها این ها رو سوار کنین و برید دنبال ترخیص ماشین
    شرمنده یه خورده تند بود!!!

  3. متاسفم برای این دیدگاه نویسنده.
    شما داری الان از اون دختر خانوم که چو انداخته ای داد و فلان.در حالی که راننده ازش درخواست کرده فقط حجابشو رعایت کنه.
    حالا باید راننده تنبیه میشد؟ به چه جرمی؟ بخاطر رعایت قانون یه کشور؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا