اجتماعی

فعلا جنوب نروید!

خبرمهم: دبیر ستاد خدمات سفر از تکمیل ۱۰۰ درصد ظرفیت اقامت مسافران نوروزی در برخی شهرها خبر داد. در هفته دوم تعطیلات کدام استان‌ها شلوغ‌تر هستند؟

سیدمصطفی فاطمی ـ مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ درباره برنامه‌های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و سفرهای نوروزی، با این یادآوری که از ماه‌ها قبل موضوع “سونامی سفر” از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح و این تعداد سفر پیش‌بینی شده بود، درباره ظرفیت پذیرش مسافر در استان‌های مختلف، گفت: ظرفیت پذیرش مسافر در اقامتگاه‌های مجاز، رسمی و نیمه‌رسمی در بعضی از شهرها همچون شیراز، مشهد، بوشهر، بندرعباس و جزایر جنوبی، چابهار تکمیل شده و به ۱۰۰ درصد رسیده است. ظرفیت اقامتی شهر یزد نیز در چند روز اخیر تقریبا به ۱۰۰ درصد نزدیک شده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، او با اشاره به این‌که در سراسر کشور جلسات مختلفی تشکیل شده تا بتوان از ظرفیت‌های اضطراری در استان‌های مختلف استفاده کرد، افزود: در کنار ظرفیت‌های رسمی، استفاده از ظرفیت‌های اضطراری مثل مدارس، سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی به میزانی که در سال ۹۸ مورد استفاده قرار می‌گرفت، پیش‌بینی شده است.

از شب دوم فروردین در شهرهای بوشهر، مشهد، شیراز و یزد از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها استفاده شده؛ زیرا سردی هوا به‌ویژه در شهر مشهد امکان اسکان مسافران در فضای آزاد را گرفته بود. حتی پیش‌بینی شد از ظرفیت‌هایی که نیروهای مسلح برای اسکان اضطراری در اختیار دارند، استفاده کنیم.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: از روز دوم نوروز با توجه به شرایط آب‌وهوایِ برفی در شمال غربی کشور و وضعیت جوی برخی استان‌ها، مثل سواحل شمالی کشور، ظرفیت قسمت جنوبی تکمیل شد و این پیش‌بینی می‌شد که با چالش‌هایی روبه‌رو شویم./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا