اقتصادی

وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس

خبرمهم: در بازار امروز ارزش معاملات در محدوده ۳۷۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به میانگین روزهای گذشته پایین‌تر بوده است.

در بازار امروز ارزش معاملات در محدوده ۳۷۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به میانگین روزهای گذشته پایین‌تر بوده است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، بازار امروز در پی افت قیمت دلار و قرار گرفتن در پشت مقاومت یک میلیون و ۵۸۰ هزار واحد دچار افت ۹,۷۰۰ واحدی شد، ارزش معاملات در محدوده ۳,۷۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به میانگین روزهای گذشته پایین‌تر بوده است، با انتشار خبر رفع محدودیت‌های برق صنایع فولادی و سیمانی نیز تغییر محسوسی در روند معاملات نمادهای این گروه‌ها اتفاق نیفتاد. در بازار فرابورس نیز فشار عرضه‌ها منجر به افت ۱۳۲ واحدی شاخص کل فرابورس شد.

نگاهی اجمالی به تحولات بازار امروز

فملی، فولاد و شپنا از نمادهایی بودند که بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند. مبین، بفجر و وبملت از نمادهای سبز بازار در روز سرخ امروز بودند.

وبملت سه درصد رشد و شستا ۲.۳ درصد افت کرد.

گروه ساختمانی در بازار امروز سبز پوش و گروه خدمات برق پر تقاضا بودند.

بیشترین ارزش معاملات مربوط به صندوق‌های درآمد ثابت و صندوق کمند بود.

دو صندوق دولتی پالایش و دارا یکم منفی بودند.

گروه پالایشی همچنان منفی است.

گروه خودرویی نیز روند منفی داشت اما خزامیا پنج درصد رشد کرد.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت نه هزار ۷۳۵ واحدی به سطح یک میلیون ۵۶۴ هزار ۳۲۸ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت ۹۹۹ واحدی در سطح ۴۲۸ هزار ۹۳۱ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۴۱

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۳۶

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۱۳۲ واحدی به سطح ۲۱ هزار ۳۴۹ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۱۴

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۶۰

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۷ هزار ۷۴۰ و ۴۳ هزار ۱۲۲ میلیارد ریال بود.
حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۵۳۷ و دو میلیارد ۹۳۷ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. وبملت

۳. افران

۴. کیان

۵. خزامیا

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. وبملت

۳. شستا

۴. خودرو

۵. خساپا

بیشترین افزایش قیمت

۱. خچرخش

۲. خاهن

۳. وتوس

۴. شفنح

۵. خمحور

بیشترین کاهش قیمت

۱. شاراک

۲. ورنا

۳. سنیر

۴. سشمال

۵. سدشت

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: محدوده یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۸۰ هزار واحد.

پیش بینی: بازار نتوانست سطح مقاومتی یک میلیون ۵۸۰ هزار واحد را کند، احتمالی که وجود دارد این است که این بازگشت شاخص C از اصلاح abc باشد که باید کمی زمان بگذرد تا این تحلیل اعتبار پیدا کند، در حال حاضر پیش بینی تداوم روند اصلاحی را خواهیم داشت تا نشانه‌ای از بازگشت نمایان شود.

ذوب‌آهن اصفهان امسال ۴۰۰ هزار تن محصولات با ارزش افزوده بالا تولید می‌کند

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: تولید محصولات با ارزش افزوده بالا یکی از استراتژی‌های اصلی این شرکت است که در این راستا برنامه امسال ذوب آهن اصفهان، تولید ۴۰۰ هزار تن محصولات صنعتی و با ارزش افزوده بالاست.

رخصتی افزود: با اجرای طرح‌های توسعه مرتبط تا افق ۱۴۰۴ بیش از ۶۰ درصد از محصولات تولیدی شرکت، فولادهای آلیاژی و کیفی با ارزش افزوده بالا خواهد بود.

فرصت ۱۰ روزه مجلس برای تعیین تکلیف اصلاح قانون بازار سرمایه

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لزوم اصلاح قانون بازار سرمایه از مدت‌ها قبل در دستورکار کمیته تخصصی کمیسیون اقتصادی قرار گرفته بوده که خوشبختانه گزارش نهایی آن روز گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس قرائت شد.

وی افزود: مقرر شد گزارش در سامانه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بارگذاری و ظرف بازه‌ای ۱۰ روزه متخصصان و مجموعه‌های مختلف از جمله بخش خصوصی، سازمان بورس، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی نظر خود را به دبیرخانه کمیته تخصصی ارائه کنند تا ظرف یک ماه آینده کمیسیون بتواند اصلاح قانون بازار سرمایه را که منجر به رفع بخشی از دغدغه‌های مردم درباره وضعیت کنونی بازار سرمایه است، را شاهد باشیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس یازدهم با اشاره به لزوم تسریع تصویب پایه جدید مالیاتی در کشور برای جلوگیری از سوداگری، تصریح کرد: بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون به اتمام رسیده است و تا ۱۰ روز آینده در صحن علنی اعلام وصول خواهد شد.

درخواست برای رعایت کف عرضه در بورس کالا

محتشمی‌پور، معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت اخیراً در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی، خواستار افزایش کف عرضه هشت گروه کالایی با رویکرد اعمال عرضه تلفیقی و پایش مستمر به منظور رعایت کف عرضه در بورس کالا شد.

۴ مشتری عمده برای بلوک سهام مدیریتی ایران‌خودرو سایپا

قرار است شرکت‌های «کروز»، «آذین‌خودرو» و «سندن‌ایرانیان» برای خرید سهام این دو شرکت پیش‌قدم شوند. بعد از کنسرسیوم قطعه‌سازان داخلی گروه مالی «پاسارگاد» نیز برای این مساله پیش‌قدم شده است. مشتری سوم سهام خودروسازان، کنسرسیوم بخش خصوصی متشکل از شرکت‌های «زر»، «میهن»، «گلرنگ» و «ماموت» است. مشتری چهارم نیز شرکت «سرمایه‌گذاری مهر تامین‌پارس» است که در این زمینه ورود کرده است. روزنامه دنیای خودرو

تولید حدود ۴ میلیون تنی انواع محصولات فولادی

انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام کرد: طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال، ۳ میلیون و ۷۳۷ هزار تن انواع محصولات فولادی (انواع ورق، تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و غیره) تولید شد. انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام کرد: طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال، ۳ میلیون و ۷۳۷ هزار تن انواع محصولات فولادی (انواع ورق، تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و غیره) تولید شد. این رقم طی مدت مشابه سال گذشته، ۳ میلیون و ۵۷۶ هزار تن بود.

خبر خوب برای فولادی‌ها و سیمانی‌ها

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران طی ابلاغیه‌ای به شرکت‌های برق منطقه‌ای اعلام کرد که تا تاریخ دهم تیرماه ۱۴۰۱، مصرف برق صنایع فولاد و سیمان کشور از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح بدون محدودیت خواهد بود. مصرف برق شرکت‌های فولادی و سیمانی از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ نیز طبق سهمیه‌های ابلاغی خواهد بود. ابلاغیه جدید یک گام مثبت برای تأمین بهتر برق فولادی‌ها است.

برق مورد نیاز تولید سیمان تأمین شد / ‏منتظر شکسته‌شدن قیمت‌ها باشید

«عبدالرضا شیخان» دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: شایعه قطعی برق صنایع سیمانی در هفته‌های گذشته، منجر به افزایش قیمت این کالای ساختمانی شد.

به گفته وی، همین شایعات سبب شد تا خریداران با ورود به بورس کالا میزان خرید زیادی انجام داده و قیمت‌ها را بالا ببرند، همچنین عرضه سیمان به بازار کاهش یافت.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: با ابطال حدود ۶۰ معامله سیمانی از سوی بورس کالا در هفته جاری، این عرضه‌های ابطال شده همراه با کف عرضه ۱.۳ میلیون تنی هفتگی در روز یکشنبه آینده _بیست‌ونهم خردادماه_ عرضه خواهد شد که به‌طور قطع این میزان عرضه که بیش از حد است منجر به شکسته شدن قیمت‌ها خواهد شد./ایمنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا